Profilaktyka

• Przychodnia Weterynaryjna Benkowski i Hajdo, Gdynia

• Profilaktyka zdrowia zwierząt

W naszej Przychodni bardzo duży nacisk kładziemy na profilaktykę. Nasze działania profilaktyczne m.in. szczepienia, odrobaczenia, badania okresowe obejmują zwierzęta od chwili ich narodzin i są regularnie kontynuowane przez całe ich życie.

Szczepienia

Zalecane szczepienia dla psów:
    • Wścieklizna - coroczne OBOWIĄZKOWE szczepienie psów
    • Nosówka, parwowiroza, choroba Rubartha (zakaźne zapalenie wątroby), leptospiroza, kaszel kennelowy, grzybica wywołana przez Microsporum Canis, herpeswiroza CHV- szczepienie suk hodowlanych
    Zalecane szczepienia dla kotów:
    • Katar koci (herpeswiroza i kaliciviroza)panleukopenia, chlamydioza, białaczka kotów
    • Wścieklizna – zalecana u kotów wychodzących
    Zalecane szczepienia dla królików:
    • Myksomatoza
    • Pomór królików I i II

Profilaktyka przeciwpasożytnicza

Zwalczanie pasożytów wewnętrznych

Twój pupil może być nosicielem pasożytów wewnętrznych, nawet jeśli wygląda na całkiem zdrowego. Zadbaj o niego i siebie, szczególnie gdy masz małe dzieci, Twój zwierzak śpi w Twoim łóżku, często podróżujecie lub zwierzak lubi „zjadać” przeróżne rzeczy na spacerach. Najczęstsze pasożyty psów i kotów to: nicienie - glisty, tasiemce, pierwotniaki (giardie, lamblie), kokcydia. Wiele z nich pasożytuje w przewodzie pokarmowym, a niektóre także w płucach i naczyniach krwionośnych.
    W naszej Przychodni dostępne są środki zwalczające pasożyty w postaci past, smacznych tabletek i kropli na skórę, które są dobierane indywidualnie dla każdego pacjenta.

Zwalczanie pasożytów zewnętrznych - pcheł i kleszczy

Kleszcze przenoszą wiele chorób zakaźnych psów i kotów, z których szczególnie niebezpieczne i często śmiertelne to babeszjoza, anaplazmoza i borelioza. Wraz z ociepleniem klimatu, kleszcze pozostają aktywne i zagrażają zwierzętom przez cały rok i dlatego zalecamy stosowanie całorocznej ochrony przeciw kleszczom.
    Pchły mogą być przyczyną reakcji alergicznych i pchlego alergicznego zapalenia skory, a dodatkowo przenoszą jaja tasiemców. W naszej Przychodni dostępnych jest wiele preparatów zwalczających jednocześnie pchły i kleszcze w formie obroży, tabletek i preparatów spot-on, które działają przez okres od 1 do 8 miesięcy.

Czipowanie i wystawianie paszportów

Czip to maleńki mikroprocesor wszczepiany pod skórę, dzięki któremu można zidentyfikować zwierzę i realne zwiększyć szanse na odnalezienie go, w momencie kiedy się zgubi. W każdym mikroczipie zapisany jest unikatowy, 15-cyfrowy, numer identyfikacyjny, który można odczytać za pomocą czytnika. Po zaczipowaniu rejestrujemy Twoje zwierzę w międzynarodowej bazie danych zwierząt. Chipowanie jest małoinwazyjne i może być wykonane niezależnie od wieku i rozmiarów pacjenta.

Paszport jest konieczny, jeśli planujecie ze swoim pupilem zagraniczną podróż.
    Zapraszamy do naszej Przychodni, w celu wyrobienia paszportu. Wizyta obejmuje:

• weryfikacja obecności mikroczipa lub w przypadku jego braku oznakowanie zwierzęcia mikroczipem
    • uzupełnienie szczepienia przeciwko wściekliźnie
    • uzupełnienie koniecznej profilaktyki przeciwpasożytniczej
    • badanie kliniczne, jeśli jest konieczne przed wyjazdem

W zależności od przepisów wewnętrznych obowiązujących w kraju, do którego planowany jest wyjazd, obowiązują różne zasady przewożenia zwierząt. Należy o tym pamiętać, planując podróż ze swoim zwierzęciem i odpowiednio wcześniej zgłosić się do przychodni weterynaryjnej.

Doradztwo dietetyczne

Zapotrzebowanie pokarmowe zwierząt różni się w zależności od ich wieku, docelowej masy ciała, stylu życia i stanu fizjologicznego. W naszej Przychodni pomagamy Państwu dobrać odpowiednią dietę dla Waszego pupila. Dzięki prawidłowemu żywieniu możemy utrzymać optymalną kondycję zwierzęcia, zapobiegać otyłości oraz dbać o stan skóry i sierści. Dzięki diecie możemy również zapobiegać i leczyć niektóre schorzenia, w tym zwyrodnienia stawów, alergie skórne i pokarmowe, choroby nerek, cukrzycę, choroby układu moczowego, co jest szczególnie ważne u kotów.